Saç dökülmesinin nedenleri nasıl teşhis edilir?

Kategori: Saç Ekimi | 0

Saç dökülmesine birkaç faktör neden olabileceğinden, ilk adım olarak doktorunuz ile görüşmeniz önerilir.  Doktor sizin için genel bir fizik muayene yapacak ve siz ve ailenizin tıbbi geçmişini toplamak için size birkaç soru soracaktır.

Saçların ne kadar belirgin incelme süresi

ailenizde saç dökülmesi öyküsü

diyetiniz

saç şekillendirme alışkanlıklarınız

yakın zamandaki herhangi bir hastalık var mı, özellikle deri döküntüleri

tiroid problemleri, artrit, depresyon veya kalple ilgili konular için kullandığınız ilaçlar

Verdiğiniz yanıtlara ve genel sağlık durumunuza dayanarak, doktor size aşağıdaki testlerden geçmenizi önerebilir:

Kan testi: Tiroid gibi sağlık sorunlarınız olup olmadığını belirlemek için.

Çekme testi: doktorun ortalama olarak kaç kıl çıkardığını görmek için saçınızı çekeceği.

Saç Derisi Biyopsisi: doktorun herhangi bir kafa derisi enfeksiyonundan muzdarip olup olmadığınızı kontrol etmek için kafa derinizden bir miktar cilt ve birkaç tüyü kazıyacağı.

Işık Mikroskobu: Bu, muzdarip olabileceğiniz kıl gövdesi bozukluklarının teşhisine yardımcı olacaktır.

Kötü beslenme, stres, vitamin eksikliği, tiroid sorunları, hamilelik, kemoterapi gibi tedaviler veya yaşlanma nedeniyle saç dökülmesi oluşabilir. Bu koşullar çok ciddi değildir ve ilaç alarak veya bazı ilaçları durdurarak ve yaşam tarzınızı değiştirerek kolayca çözülebilir. Çok sık saç uzar.

Saç dökülmeniz genetik nedenlerden veya alopesi gibi durumlardan kaynaklanıyorsa, saçlarınız doğal olarak uzamayacaktır. Saç dökülmesi genel görünümünüzü etkileyebileceğinden bu durum sizin için üzücü olabilir. Bu gibi durumlarda, genel fiziksel sağlığınıza ve saç dökülmesinin düzen ve ciddiyetine ve doktorunuzun önerilerine dayanarak, durumunuzu hafifletmeye yardımcı olabilecek birkaç tıbbi prosedürü göz önünde bulundurabilirsiniz.